Voor wegbeheerders

 

Het Fietsersbond Meldpunt (gebouwd in samenwerking met Verbeterdebuurt.nl) stuurt meldingen namens de melder direct door naar de wegbeheerder. Wij gaan er vanuit dat u op de u gebruikelijke wijze met de melder zult communiceren. Daarnaast vragen wij u in het Meldpunt aan te geven of een melding is opgelost. Dit kan eenvoudig door te klikken op de links in de mail die u over een melding ontvangt. U hoeft hiervoor niet in te loggen.

Het melden van de voortgang van een probleem heeft voor u voordelen. Als u dit doet veranderen opgeloste meldingen op de kaart in een groen vlaggetje. Ook kunt u bij de melding een reactie plaatsen. Burgers kunnen zo zien dat u meldingen actief oppakt en oplost, en als dit niet mogelijk is, waarom niet. De melder krijgt een mail om de oplossing van een waardering te voorzien.

Lokale afdelingen

Op steeds meer plaatsen nemen ook lokale afdelingen van de Fietsersbond actief deel aan het Meldpunt. Zij bekijken de meldingen en mogelijk zal de afdeling u benaderen om gemelde problemen op te lossen. Ook zullen zij zich o.a. bezig houden met het verwijderen van meldingen die niet serieus of irrelevant zijn. Afdelingen hebben tevens de mogelijkheid om meldingen indien deze lange tijd onopgelost blijven opnieuw namens de melder of namens henzelf te versturen. Wilt u weten of er ook in uw gemeente een afdeling van de Fietsersbond op het Meldpunt actief is, vul dan in het invoerveld linksboven in de kaart uw gemeentenaam in en druk op ‘Enter’. Als er een afdeling actief is verschijnt de naam onder het invoerveld.

Gemeentenaam

Naast problemen kunnen via het Meldpunt ook ideeën worden ingebracht. Ook deze kunt u ontvangen, echter niet voordat minimaal tien anderen het idee hebben onderschreven.

Wij weten dat veel wegbeheerders hun eigen digitale loket hebben waar burgers meldingen kunnen doen. In veel gevallen werkt dit ook goed. Toch menen wij met het Fietsersbond Meldpunt een extra bijdrage te kunnen leveren. Een sterk punt is dat alle meldingen een jaar lang zichtbaar zijn. Dit voorkomt dat een probleem meerdere keren wordt gemeld en maakt ook inzichtelijk hoe problemen worden aangepakt. Van iedere melding kan telkens de complete geschiedenis worden bekeken. Ook de opgeloste knelpunten blijven zichtbaar op de kaart van het Meldpunt.

Wij hebben ons best gedaan om aan iedere Nederlandse weg de juiste wegbeheerder te verbinden. Indien u meldingen ontvangt over wegen waarvan u geen wegbeheerder bent, dan horen wij dit graag. Dit kunt u doen door de mail van de melding door te sturen naar meldpunt@fietsersbond.nl. Bij dat adres kunt u ook voor alle andere zaken rondom het Meldpunt terecht, bijvoorbeeld als u het bij ons bekende e-mailadres wilt aanpassen, of met alle overige vragen.