Je melding promoten

Zodra je je melding hebt geplaatst begint het werk eigenlijk pas. Hoewel de beheerder van de weg nu aan de slag kan, is het verstandig om je melding bij zoveel mogelijk mensen onder de aandacht te brengen. Als er meer mensen zijn die de door jou gemelde situatie een probleem vinden, dan zal de beheerder van de weg eerder geneigd zijn om iets aan de situatie te doen. Medestanders kunnen daarom stemmen en reageren op meldingen.

Om er voor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen je melding zien kun je de volgende dingen doen:

  • Je melding via e-mail aan mensen doorsturen:
    Ken je veel mensen die in de buurt van de door jou gemelde plek wonen? Stuur ze dan een e-mail met de link van de melding. Je vindt de link onder het kopje ‘Delen’ bij je melding. Je kunt ook het envelopje in de deelbalk gebruiken.
  • Je melding delen op sociale media:
    Ook via sociale media kun je vaak makkelijk medestanders vinden. Deel de link op Facebook, Hyves of Twitter zodat zoveel mogelijk mensen gaan stemmen. Op Twitter kun je ook zoeken naar de straat- of wijknaam waar de melding is geplaatst om te zien of er misschien ook andere mensen zijn die hetzelfde probleem ervaren. Kijk ook eens of bijvoorbeeld de wethouder van verkeer of ruimtelijke ordening op Twitter zit.
  • Hang posters op:
    Natuurlijk is het ook goed om je melding onder de aandacht te brengen buiten het internet om. Hang bijvoorbeeld één van onze posters op in het buurthuis, in de supermarkt of op andere plekken.